1 juli 2021
Maak kennis met: House of Knowledge

In het Cultuurplan 2021-2024 zijn twintig nieuwe instellingen opgenomen. Nog niet eerder zaten er zoveel ‘Nieuwkomers’ in een Cultuurplan. Wie de Nieuwkomers zijn, wat ze doen en -vooral- waar ze de komende vier jaar aan gaan werken, leggen de nieuwe instellingen uit in ‘Maak kennis met:‘.
Dit keer gaan we in gesprek met Jermaine Campbell, marketing- en communicatiemedewerker van House of Knowledge. House of Knowledge ondersteunt, met individuele ontwikkelingstrajecten, uitzonderlijke muzikale toptalenten richting het professionele werkveld. Peer-to-peer education, multidisciplinaire samenwerkingen binnen Rotterdam en laagdrempelige events voor jongeren vormen hierbij de core van de stichting.
Waarom besloot je aan te vragen voor het Cultuurplan?
Binnen House of Knowledge blijven we aandacht besteden aan initiatieven die een waardevolle bijdrage leveren aan de noodzakelijke verbreding van het culture aanbod. Juist die eigenzinnigheid van onze programma’s en het bereiken van een doelgroep die buiten het traditionele kunstvakonderwijs valt, zijn van toegevoerde waarde voor de stad Rotterdam. De steun vanuit het Cultuurplan biedt doorgaans de noodzakelijke financiële ruimte om deze programma’s te kunnen blijven ontwikkelen.
Wat ging er door je heen toen je hoorde dat je werd opgenomen in het Cultuurplan?
We zijn trots en dankbaar voor het feit dat House of Knowledge is opgenomen in het Cultuurplan! We zien dit als erkenning voor de waardevolle en duurzame relatie de we hebben opgebouwd met jonge en talentvolle Rotterdammers. Afzonderlijk zetten de oprichters, Sam Uittenbogaart en Tasha Slagtand, zich al jarenlang in voor talentontwikkeling binnen de stad met inspirerende en relevante programma’s en projecten voor de jongeren. Dit wilden we graag kunnen doorzetten – en dat is gelukt!
Waar ga je de komende vier jaar aan werken?
Voor ons is deze toezegging een grote stap voorwaarts omdat we kunnen blijven bijdragen aan de artistieke ontwikkeling van onze doelgroep. Denk hierbij aan het verder uitwerken van onze begeleidingstrajecten, het organiseren van laagdrempelige events voor onze talenten en het profileren van de stichting als kenniscentrum op het gebied van black music, talentontwikkeling en coaching.
House of Knowledge volgen?
Dat kan via de volgende kanalen:
• Website
• Instagram
• Facebook
• Youtube
De andere Nieuwkomers volgen?
Dit interview is onderdeel van een interviewreeks, ‘Maak kennis met‘. Elke donderdag stelt een ‘Nieuwkomer’ (een nieuwe instelling in het Cultuurplan) zich voor, Bent u benieuwd naar de plannen van de andere Nieuwkomers?